[origo] címlap hírek levelezés internet előfizetés [OK.hu]


Einstein buktája

Socratus - 2007. 04. 27. 17:52 Nyitóüzenet megjelenítése
előző 519/1057. oldal 516 517 518 519 520 521 522 következő Ugrás a(z) oldalra
Bartimaeus
2011. 06. 16. 23:57

"ÁRULD EL, MI A FRANCNAK A KÖRFREKVENCIÁI A KÉT OMEGA!" A részecske spinje az egyik a másik a foton frekije.

Ééértem. És erre úgy magamtól kellett volna rájönnöm, mert tök egyértelmű...
Pláne, hogy a spinnek nincs sok köze a körfrekvenciához. A spin ugyanis egy szám, pl. 0, 1, 1/2, azaz nincs dimenziója!!!

Leírtam, elolvastad, megértetted? Nem. Akkor miért rajtam kéred számon?

Nem, valóban nem. Ugyanis a "leírtam" nem stimmel. Nem írtad le, mit jelentenek a szimbólumok. Ezért kérem rajtad számon, mivel a leírás a te részed, nem az enyém.
Bartimaeus
2011. 06. 16. 23:58

Mint írtam: Nem mindig. Azt is leírtam, hogy milyen esetekben mekkora a két frekvencia hányadosa, és ebből mekkora szögelfordulás következik.

Tényleg, írtad? Hol?
Esetleg egy levezetést is mellékelsz?
hanjó
2011. 06. 17. 00:03

Fermi-Dirac statisztika, amiről illett volna hallanod 'ekkora' tudás mellett.
hanjó
2011. 06. 17. 00:09

"A részecske spinje az egyik ..."
- Aha, hát persze, az a spiné tűsarkúban ...
Gézoo
2011. 06. 17. 07:59

Ééértem. És erre úgy magamtól kellett volna rájönnöm, mert tök egyértelmű...
Nem, hanem mert leírtam, csal el kellett volna olvasni,..
Nem, valóban nem. Ugyanis a "leírtam" nem stimmel. Nem írtad le, mit jelentenek a szimbólumok
Nos, akkor keresd tovább. Vagy ne vitasd.
Gézoo
2011. 06. 17. 08:00

Tényleg, írtad? Hol?
Tegnap, ebben a topicban..
Gézoo
2011. 06. 17. 08:04

Fermi-Dirac statisztika, amiről illett volna hallanod 'ekkora' tudás mellett.
Viccelsz? Semmi köze a tehetetlenség relativisztikus Doppleréhez.. Mint ahogy egyébként Ferminek és Dirac-nak sincs.

Persze ha már így említetted, Tagore effektusról tudod mi a köze az impulzusok eredőjéhez?



Gézoo
2011. 06. 17. 08:06

Ajjaj, ez a trollkodás.. Amikor már semmi ötleted sincs.. Mondjuk Dirac után jobb ha spiné és nem valami extrém domina.
hanjó
2011. 06. 17. 08:46

Gézoo!

Ezt a vitastílustalanodra jellemző 'örökbecsű' mondatodat:
Semmi köze a tehetetlenség relativisztikus Doppleréhez.. Mint ahogy egyébként Ferminek és Dirac-nak sincs.
- Erősen megjegyzem.
Aztán mondd, milyen atom az olyan, amely alkotóinak nincs spinje?
Elárulnád-e azt, hogy az Einstein-De Haas kísérlet mivel magyarázható?

Ez is aranylöpés: ".. két körfrekvencia hányadosa egy adott szög érték.. Hogy is hívják? Pí? ja igen Pi! ..."
Gézoo
2011. 06. 17. 09:54

Aztán mondd, milyen atom az olyan, amely alkotóinak nincs spinje?
Én olyanról nem tudok..
De ha szerinted van olyan akkor ne kímélj! Mondd el melyik az!

Elárulnád-e azt, hogy az Einstein-De Haas kísérlet mivel magyarázható?
A mag mágneses tehetetlenségével, azaz a mágneses momentumával:
"Ezt a vitastílustalanodra jellemző 'örökbecsű' mondatodat:
Semmi köze a tehetetlenség relativisztikus Doppleréhez.. Mint ahogy egyébként Ferminek és Dirac-nak sincs.
Rendben. Ne kímélj! mondd el, szerinted mi a közös az impulzusok eredőjében és a Fermi-Dirac statisztikában.
hanjó
2011. 06. 17. 11:08

"Én olyanról nem tudok.. ..."
- Akkor miből ered a tömeg tehetetlensége?

".. A mag mágneses tehetetlenségével ..."
- Én ezzel a fogalommal még nem találkoztam.
Hol van ez leírva?

"... Ne kímélj! mondd el, szerinted mi a közös az impulzusok eredőjében és a Fermi-Dirac statisztikában. ..."
- Azért felhomálypsíthatnál előbb arról, hogy a fotonjaidat mi nyeli el?
Elminster
2011. 06. 17. 11:22

A spin ugyanis egy szám, pl. 0, 1, 1/2, azaz nincs dimenziója!!!

Hehehe...
Néha téged is ki kell javítani.


Szigorúan véve a spinnek (azaz a részecskék belső implulzusmomentumának) van dimenziója: N*m*s, azaz J*s. Ez nem is véletlen, hiszen az általad emlegetett egész vagy félegész számok (mint spin kvantumszámok) valójában csak azt jelzik, hogy a részecske spinje hányszorosa a redukált Planck-állandónak, aminek pedig a mértékegysége J*s.

Egyébként a másik megállapításod helyes: a spinnek semmi köze az égegyadta világon a körfrekvenciához, mivel a spin fizikai értékét J*s-ban mérjük, a körfrekvencia pedig 1/s mértékegységű.
Gézoo
2011. 06. 17. 11:24

- Akkor miből ered a tömeg tehetetlensége?
Leírtam:
http://gezoo-vilaga.blog.hu/2011/6 elolvastad, megértetted?
Ugye nem..
Hol van ez leírva?
Például itt:
egy vékony huzalra felfüggesztett, tekerccsel körülvett vashengert mágneseznek a tekercsen átfolyó árammal. Ekkor a vas mágneses dipólusai többnyire a külső mágneses tér irányába állnak be, ami csak úgy lehetséges, ha az atomi dipólusok impulzusmomentumai a külső tér irányába mutatnak. Az impulzusmomentumok vektorösszege ekkor már nem nulla, és mérhető forgás figyelhető meg. Az Einstein-de Haas-hatás azt demonstrálja, hogy a spin impulzusmomentuma egy forgó test impulzusmomentumához hasonló természetű, ahogy azt a klasszikus mechanikában megfogalmazták.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Einstein%E2%80%93de_Haas-hat%C3%A1s

Felhívom a figyelmedet arra, hogy ebben a szövegben a "mag spinje" helyett csak spin szó szerepel. A folytatásban pedig a kvantált elektron spinről ír.
Tehát nem az elektronok spinjéről hanem a magok mágneses momentumáról szól a kísérlet! (Csak azért szólok, hogy nehogy összekeverd a kettőt!)

Azért felhomálypsíthatnál előbb arról, hogy a fotonjaidat mi nyeli el?
Nincs jelentősége.. A kisugárzásukról szól a levezetés, az elnyelt fotonok impulzusainak aránya csupán ~ 2/c/100 nagyságrendű.

Bartimaeus
2011. 06. 17. 11:30

Nem, hanem mert leírtam, csal el kellett volna olvasni,..

Dehogy írtad...

Nos, akkor keresd tovább. Vagy ne vitasd.

Nem írtad le sehol...
Bartimaeus
2011. 06. 17. 11:31

Tegnap, ebben a topicban..

De feltehetően nem nekem válaszoltál.
És ha tényleg írtad, akkor add meg, melyik hozzászólásban.
Bartimaeus
2011. 06. 17. 11:34

Szigorúan véve a spinnek (azaz a részecskék belső implulzusmomentumának) van dimenziója: N*m*s, azaz J*s.

Ez még mindig nem frekvencia...

Egyébként a másik megállapításod helyes: a spinnek semmi köze az égegyadta világon a körfrekvenciához, mivel a spin fizikai értékét J*s-ban mérjük, a körfrekvencia pedig 1/s mértékegységű.

Ebben az esetben megyegyezhetünk, hogy amit írtál, az badarság...
Bartimaeus
2011. 06. 17. 11:35

http://hu.wikipedia.org/wiki/Einstein%E2%80%93de_Haas-hat%C3%A1s

Na mivan, most hirtelen hiteles forrássá vált a wikipédia?
hanjó
2011. 06. 17. 11:38

"Leírtam: ..."
- Hozd ide, mondtam már, hogy vakon nem vitázok!

"... Ekkor a vas mágneses dipólusai többnyire a külső mágneses tér irányába állnak be ..."
- Szerinted azok a vasatommagoké?
Mivel is lép kölcsönhatásba a vashengerecske?

"... Nincs jelentősége.. A kisugárzásukról szól a levezetés ..."
- Na ne szédíts már, hát valami csak kisugározza?
Avagy létezik anyagtalan kisugárzás is?
hanjó
2011. 06. 17. 11:49

Azt állította Gézoo, hogy tegnap nekem 5 x - értsd ötször - vezette le a gravitációs gyorsulás és a gravitációs térerősség közti különbséget nekem.
(Jegyezd meg jól, mert szerinte van különbség közöttük.)
Bartimaeus
2011. 06. 17. 11:59

Persze hogy van különbség, ugyanaz, mint a sima és a gravitációs fotonok között: a nevük.
előző 519/1057. oldal 516 517 518 519 520 521 522 következő Ugrás a(z) oldalra