[origo] címlap hírek levelezés internet előfizetés [OK.hu]


Einstein buktája

Socratus - 2007. 04. 27. 17:52 Nyitóüzenet megjelenítése
előző 330/1057. oldal 327 328 329 330 331 332 333 következő Ugrás a(z) oldalra
Izsák1
2010. 07. 25. 22:42

Így van.
Pl még Gézoo "fizikatudása" , matematikatudása" és "igazmondása"
hanjó
2010. 07. 25. 22:48

Senki se lehet tökéletes.
(:^)))
Izsák1
2010. 07. 25. 23:16

Kivéve Gézoo :-D
hanjó
2010. 07. 25. 23:26

Látod, ebben lehet valami ...
Gézoo
2010. 07. 26. 08:32

" Fémeknél a rács közti terét elektrongáz tölti ki, hol van ott végtelen hatótávolság?"
Egyetlen töltésnek is végtelen a hatótávolsága.

Minden rácsban .. sőt ha csak két atom lenne, még köztük is az elektrosztatikus térerősségek hozzák létre a kapcsolatot..

Gézoo
2010. 07. 26. 08:39

Azt megértetted, hogy egy foton sorozatban minden foton azonos távolságon van az előzőtől?
Azt is megértetted, hogy a foton sorozatban a fotonok beérkezési sebessége azonos a beérkezési ütem és fotonok közötti távolság szorzatával?

Akkor hogyan nem érted, hogy a beérkezési ütem megváltozása, a szorzat megváltozását, azaz a sebesség megváltozását jelenti?

Vagy azt nem tudod, hogy a beérkezési ütem az időegység reciprokát jelenti,
ezzel a távolsággal megszorozva, az eredmény azonos, az időegységre eső távolsággal, azaz a sebességgel?

demokritosz
2010. 07. 26. 09:01

hanjó

A részecskegyorsítókban végzett mérések szerint határsebesség bizony.


Ebben a formában ez nem igaz. Úgy igaz, hogy részecskegyorsítóban egy részecskét nem tudnak felgyorsítani fénysebesség fölé. De miért? Hát nem azért, mert a fénysebesség határsebesség.

Hanem azért, mert a gyorsítást elektromágneses hullámokkak végzik.
Az elektomágneses hullámok sebessége c, és mivel ezek gyorsítják a töltött részecskéket, magától érthetődik, hogy legfeljebb c sebességre tudják a részecskéket gyorsítani. P

De az eltromágneses hullámok csak a törtött részecskékre hatnak, ezért van az, hogy csakis töltött részecskéket (protont, elektront)tudnak gyorsítani, de például neutront nem.

Ezek a tények. Ebben semmiféle misztikus határsebesség nem jut szerephez. Tehát a c sebesség csakis akkor tűnik határsebességnek, ha a gyorsítást elektomágneses mező végzi.

Ezt meg én teszem hozzá:

De például ütköztetéssel simán fénysebesség fölé lehet menni. Ha egy majdnem fénysebességű protont szemből ütköztetünk egy szembejövő majdnem fénysebességű elektronnal, akkor (rugalmas ütközést feltételezve) a nagy tömegkülönbség miatt az elektronnak csaknem 2c sebességgel kell visszapattannia. Ha ez igaz, akkor az elektronnak a képe meg kell, hogy kettőződjön (lennie kell egy virtuális párjának), és a virtuális részecskének úgy kell viselkednie, mintha visszafelé menne az időben.

Ilyen virtuális részecskéket már régóta észlelnek a tudósok, csak nem tudják, hogy ez a jelenség a fénysebesség feletti mozgás miatt van. Nem szabad tudniuk, mert a hivatalos tudomány szerint ilyen nem létezhet.
Izsák1
2010. 07. 26. 09:05


Ebben már maga Einstein sem hitt.

"... a vákuumban terjedő fény sebességének állandóságáról szóló már annyiszor említett törvény, amely egyike a speciális relativitáselmélet két alapvető feltevésének, nem tarthat igényt korlátlan érvényességre. A fénysugarak ugyanis csak akkor görbülhetnek el, ha a fényterjedés sebessége más és más a különböző helyeken." (Albert Einstein: A speciális és általános relativitás elmélete, Gondolat, Budapest 1973, 77-78. oldal)


Talán folytassuk az idézetet:
"Azt hihetnénk már most, hogy e követelmény folytán a speciális relativitás
elmélete - és vele együtt a relativitás elmélete általában - megdőlt. Ez azonban
nem áll. Csak annyit jelent, hogy a speciális relativitás elmélete nem lehet korlátlanul érvényes; eredményei csak annyiban helytállóak, amennyiben a gravitációs tereknek a jelenségekre (pl. a fényre) gyakorolt hatásaitól eltekinthetünk.
Mivel a relativitás elméletének ellenfelei gyakran állítják, hogy a speciális relativitáelméletet az általános relativitáselmélet halomra dönti, a valódi tényállást egy hasonlattal akarom megvilágítani" ...
demokritosz
2010. 07. 26. 09:30

Izsák1

"Azt hihetnénk már most, hogy e követelmény folytán a speciális relativitás elmélete - és vele együtt a relativitás elmélete általában - megdőlt. Ez azonban nem áll."


Nehéz lenne elvárni Einsteintől, hogy ő maga mondja ki a saját elméletéről, hogy hülyeség. Természetes, hogy megpróbálja mentegetni.

De ha jobban belegondolsz, akkor Einstein mit állít?

1. Van a specrel, ami a fénysebesség abszolút állandóságán alapszik
2. Van az áltrel, amiben már a fénysebesség nem állandó, hanem hely szerint változó mennyiség
3. A kettő közül valamelyik nyilván nem igaz.
4. Einstein próbálja menteni helyzetet. Azt mondja, hogy tekintsünk el a gravitációtól. Éppen attól ami az eltérést okozza.

Gézoo
2010. 07. 26. 09:39

A fanatikusan (vakon) hívőt nem lehet megtéríteni. El lehet kerülni. Védekezni lehet a támadása, pusztításai ellen. Lásd: Osama Bin Laden, de észt, tudást adni neki, lehetetlen.
Izsák1
2010. 07. 26. 10:09

Nehéz lenne elvárni Einsteintől, hogy ő maga mondja ki a saját elméletéről, hogy hülyeség.

Nehéz lenne elvárni tőled, hogy tovább is olvasd az idézetet?

3. A kettő közül valamelyik nyilván nem igaz.
Tévedsz. Olvasd tovább az idézetet.

4. Einstein próbálja menteni helyzetet. Azt mondja, hogy tekintsünk el a gravitációtól. Éppen attól ami az eltérést okozza.

Hazudsz. Olvasd tovább az idézetet.
Segítsek értelmezni, vagy menni fog egyedül is?

Nem azt mondja "tekintsünk el a gravitációtól."
Hanem:
"amennyiben a gravitációs tereknek a jelenségekre (pl. a fényre) gyakorolt hatásaitól eltekinthetünk."
Érted a különbséget?
Úgy tűnik, nem.
Gézoo
2010. 07. 26. 10:17

Na ugye? Ezt mondtam :)

Olyan vak, és olyan fanatikus, hogy képtelen gondolkodni. És, hogy a fanatizmusát kiélhesse, elferdíti a fogalmak jelentését, hamisan idéz, és valótlanságokat állít..
Ha mindez még nem lenne elegendő, akkor jön a sértegetés. Az ocsmány trágárság.

Korábban közel határtalan türelemmel, én magam is megpróbáltam a lehetetlent. De be kellett lássam, hogy aki hülye, az hülye is marad.
Észt adni fanatikusan hülyének nem lehet.
demokritosz
2010. 07. 26. 10:28

Izsák1

Nem azt mondja "tekintsünk el a gravitációtól."
Hanem:
"amennyiben a gravitációs tereknek a jelenségekre (pl. a fényre) gyakorolt hatásaitól eltekinthetünk."
Érted a különbséget?
Úgy tűnik, nem.


Valóban nem értem a különbséget. Szerintem ez ugyanaz. De ha szerinted nem, akkor magyarázd el légyszíves a különbséget. De ne habzó szájjal, ha kérhetem.
Izsák1
2010. 07. 26. 10:53

gézám!

elferdíti a fogalmak jelentését, hamisan idéz, és valótlanságokat állít..
Adnál néhány példát?

És az ocsmány trágárságra?
Esetleg idéznéd azokat a hozzászólásaidat amikben az anyámat emlegetted?

hogy aki hülye, az hülye is marad.
Ez így van. Egy átlagos nyolc általánost végzett emberbek nem okoz problémát,
mit is mutat a fürdőszobai mérleg. Neked hiába magyaráztuk.

Észt adni fanatikusan hülyének nem lehet.
Így van gézám. Látom még mindig nem érted a mérleget.


Izsák1
2010. 07. 26. 11:07

További segítség még az általad adott idézet folytatása, onnantól ahol én abbahagytam.
Nem másolom be, mert a végén még Gézoo megint hamis idézéssel vádol meg.
bnum2
2010. 07. 26. 11:36

Azt megértetted, hogy egy foton sorozatban minden foton azonos távolságon van az előzőtől?

Ha "fotonokról" van szó, miért kéne azonos távolságban lenniük?

Ezek után bármit következtetsz belőle: HIBÁS!

Egy "foton" egy energia domb és egy gödör.
Jelenleg a fényt általában a gerjesztett elektronok sugározzák ki.
Ha nem lézerből származik, akkor az elektron időben nem billeg szabályosan ide-oda a gerjesztett pálya és a kisugárzott pálya között.

Tehát van két műhold. Az egyik távolodik, a másik közeledik hozzád.
Azonos távolság esetén a közeledő jelei lehagyják (szerinted) a távolodóét.

De a Mars szondákkal is lejátszható és ne keverd bele a Dopplert.
A Doppler esetén az energia dombok és gödrök rövidülnek, míg gyorsulás-lassulás esetén a hullámhossz változatlan. Annak rövidülését csak akkor észlelnéd, ha állandó sebességet tételeznél fel.
De éppen nem azt teszed.

Azonkívül a doppler hatás a távolsággal nem növekszik, viszont a sebességkülönbség hatása a távolsággal egyenes arányos.
hanjó
2010. 07. 26. 11:44

"Egyetlen töltésnek is végtelen a hatótávolsága. ..."
- Akkor, ha nincs leárnyékolva.

"... Minden rácsban .. sőt ha csak két atom lenne, még köztük is az elektrosztatikus térerősségek hozzák létre a kapcsolatot.. ..."
- Mitől válnak a fémek szupravezetővé?
Izsák1
2010. 07. 26. 11:55

a gyorsítást elektromágneses hullámokkak végzik.
Nem. Elektromos térrel.
Nézd meg pl. ezeket:
http://hu.wikipedia.org/wiki/R%C3%A9szecskegyors%C3%ADt%C3%B3
ion.elte.hu/magfiz/speci/gyorsitokspeci.ppt
http://www.freeweb.hu/hmika/Lexikon/Html/ReszGyor.htm

Az első linken van egy táblázat a proton energiájának és sebességének összefüggéséről.
Érdemes megnézni.
Szerinted vajon mennyi energiát kellene adni a protonnak, hogy elérje vagy túllépje a fénysebességet?

De például ütköztetéssel simán fénysebesség fölé lehet menni.
Kísérleti eredmények?
Ha ez igaz, ...
Ha öreganyámnak kereke lenne....
hanjó
2010. 07. 26. 11:55

"... azért, mert a gyorsítást elektromágneses hullámokkak végzik. ..."
- Mondd, a Van de Graaff tankgenerátorok, vagy a kaszkád generátorok milyen hullámokkal működnek?

"... De például ütköztetéssel simán fénysebesség fölé lehet menni. ...2
- Ki és mikor végzett ilyen kísérletet?
előző 330/1057. oldal 327 328 329 330 331 332 333 következő Ugrás a(z) oldalra